اللهم عجل لولیک الفرج

Emam Zaman (59)

دشوارترین زمان دین داری از زبان معصومین علیهم السلام

معصومین علیهم السلام همین عصر و زمان ما را معرّفی می کنند: آن بزرگواران معتقدند که در آخرالزّمان حفظ ایمان از هر عصری دشوارتر و البتّه مزد و پاداشش نیز بیشتر از سایر زمان هاست.

«یکبار رسول خدا صلی الله علیه وآله به اصحاب فرمود شما «اصحاب» من هستید و «برادران» من مردمانی هستند در آخرالزّمان که مرا ندیده اند امّا ایمان آورده اند، برای هر کدامشان پایداری در دین، از به دست خرد کردن خار بیابان در شب تیره، سخت تر است» ( بحار ج۵۲ ص۱۵۳.)

«باردیگر فرمود: پس از شما، مردمی خواهند آمد که یکی از آنان پاداش پنجاه نفر از شما را دارد. عرض کردند: ای پیامبر خدا! ما در بدر و احد وحنین با شما بودیم وقرآن در میان ما نازل شد؟! فرمود: « اِنَّکُمْ لَو تحمّلوُ لِما حُمِّلوُا لَمْ تَصبِروا صَبرَهُمْ» اگر آنچه بر سر ایشان می آید بر سر شما بیاید، مانند آنان صبر و شکیبایی نمی کنید.» (بحار ج۵۲ ص۱۲۴.)

و دربارهٔ زمان غیبت مولایمان امام زمان علیه السلام، همان بزرگوار چنین فرمودند: «وَالَّذَّی بعَثَنی بِالحَقِّ بَشیراً، اِنَّ الثّابتینَ عَلَی القَولِ بِهِ فِی زَمانِ غَیبَتهِ لَأعَزَّ مِنَ الکِبرِیتِ الأحمر» (کمال الدین ج۱ ص۲۸۸.) سوگند به آنکه به حق، مرا نوید دهنده برانگیخت، آنان که در روزگار غیبت او (مهدی علیه السلام) بر اعتقاد به او استوار مانند ازکبریت احمر* کمیاب تر و مقاوم ترند.

* کبریت احمر را به طلای سرخ و یاقوت تعبیر کرده اند.

آیت الله ضیاء آبادی حفظه الله

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس