راهکار های طراحی سایت کاربر پسند

طراحی سایت بر اساس تمایلات و علایق کاربران سایت از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد چرا که یک سایت با توجه بازدید کاربران خود ارزشمند می شود و هرچه تعداد بازدیدکنندگان یک سایت بیشتر باشد ارزش آن سایت افزایش پیدا می کند. در نتیجه در طراحی سایت با رعایت نکاتی از جمله لود سایت، چینش، کارایی و…. می توانید کاربران بیشتری را به سمت سایت خود جذب کنید و  از این طریق بازدید سایت خود را افزایش دهید.

با تمرکز بر نیاز های کاربران می توانید بازدهی سایت خود را افزایش دهید. بهتر است بدانید که آنچه که لازم است این است که حتی جزئیات کم می توانند تاثیرات مالی بزرگی داشته باشند.اگر شما برای وقت کاربران خود ارزش قائل هستید و می خواهید کاربران بهترین تجربه را روی سایت شما داشته باشند روی این نکات کوچک که تجربه کاربران را غنی می کند کار کنید. در این مقاله با هدف توسعه سایت شما برخی از را راهکار های طراحی سایت کاربر پسند را ارائه می دهیم

 لودینگ سایت

هنگام طراحی سایت باید سایتی را طراحی کنید که تمامی صفحات آن در حد امکان از سرعت بالایی برخوردار باشد. سرعت لود بالا در طراحی وب سایت به این معنی است که کاربران در هنگام رویارویی با صفحات شما زمان اندکی را سپری کنند. با توجه به اینکه امروزه زمان انتظار هر کاربر برای لود یک صفحه ۳ ثانیه می باشد و این زمان به زودی کاهش پیدا خواهد کرد، اگر یک سایت در عرض ۳ ثانیه لود نشود بیشترین احتمال را دارد که کاربران آن سایت را ترک کنند.

لودینگ سایت برای موتور های جستجو نیز از اهمیت ویژه  ای برخوردار می باشدو موجب می شود سایت شما نسبت به سایت های دیگر از ارزش و اعتبار بیشتری برخوردار باشد.

در نتیجه بهتر است کد نویسی سایت خود را بر مبنی سرعت لود بهتر انجام دهید و پس از طراحی سایت نیز از تصاویر با حجم کم استفاده کنید.

چینش اجزای مختلف سایت

یکی از راهکار های طراحی سایت کاربر پسند چینش اجزای مختلف سایت می باشد که باید با هدف دسترسی راحت به اجزای مختلف سایت ساخته شده باشد. چینش صفحه اصلی سایت از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. بهتر است استراتژی صفحه اصلی به درستی ایجاد شود تا پس از طراحی کاربران به راحتی به اجزای مختلف سایت دسترسی پیدا کنند. شما می توانید در صفحات لندینگ سایت خود لینک سازی داخلی سایت خود را تقویت کنید که علاوه بر پیشرفت در سئو دسترسی به اجزای مختلف سایت نیز اسان شود. شما برای دسترسی راحت کاربران می توانید از هایپرلینک ها، لینک به صفحات مرتبط، نوار جستجو ، دسته بندی موضوعی و… استفاده کنید. البته استفاده از هریک از اجزای ذکر شده باید برحسب طراحی کلی سایت انجام شود تا با اسان کردن دسترسی تجربه کاربری مناسبی ایجاد شود.

بازاریابی شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوا را فراموش نکنید! این دو تکنیک می تواند تجارت شما را متحول کند.

توجه به تایپوگرافی سایت

یکی دیگر از راهکار های طراحی سایت کاربر پسند توجه به تایپوگرافی سایت می باشد.  تایپوگرافی که بر مبنی خوانایی متن پایه گذاری شده است، در طراحی سایت از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

بازدید کنندگان سایت به طور معمول صبر و تحمل برای خواندن تک تک کلمات وب سایت را ندارند.اگر شما محتویات زیادی در سایت خود دارید از هدینگ ، عنوان ، زیر عنوان شماره گذاری و بولت گذاری در سایت استفاده کنید و استفاده از جملات و پاراگراف های کوتاه را فراموش نکنید.

انتخاب نوع نمایش محتوا و توجه به فاصله میان کلمات و نوع فونت یکی از نکاتی است که در طراحی سایت باید به آن توجه شود.

عدم استفاده از فرم های ورود

نکته ای که در طراحی سایت کاربر پسند اهمیت دارد این است که هرگز از فرم های ورود برای دسترسی به بخشی از سایت استفاده نکنید. چرا که کاربرانی که برای بدست آوردن اطلاعات وارد سایت شما می شوند به راحتی می توانند سایت شما را ترک کنند و به سایت های دیگر که اطلاعات را به صورت مجانی و راحت در اختیار کاربران می گذارند مراجعه کنند. در نتیجه در حد امکان از استفاده از فرم های ورود خودداری کنید تا دسترسی کاربران با سایت را تسهیل بخشید.

درصورتی که مجبور به استفاده از فرم های ورود می باشید، در حد امکان فرمی ساده و کوتاه تهیه کنید تا مزاحمتی برای کاربران ایجاد نکند.

در این مقاله به صورت کوتاه به راهکار های طراحی سایت کاربر پسند اشاره کردیم. یقینا رعایت موارد ذکر شده در طراحی وب سایت می تواند تاثیر بسزایی در افزایش بازدهی کل سایت داشته باشد.

مطالب مرتبط

۱ دیدگاه

  1. طراحی سایت گفت:

    ممنون از مطالب خوب شما در مورد طراحی سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس