دوست دارید لبخندی مانند سلبریتی ها داشته باید؟

معروف است که انسان ها با لبخند، دلنشین تر و در خاطره ها ماندگارتر هستند. باید به این نکته توجه کرد که دندان های سالم و یک دست این تاثیر را چندین برابر می کنند. پیرو همین امر افراد زیادی اگر مشکلی برای دندان هایشان پیش بیاید به سرعت در پی رفع آن هستند.

برخی از مشکلاتی که ممکن است برای دندان ها وجود داشته باشد ناهنجاری های نامرتب بودن دندان هاست که راه حل آن پیدا کردن بهترین متخصص ارتودنسی است که با تشخیص دقیق و انتخاب روش مناسب ارتودنسی به درمان و پیشگیری از ناهنجاری های فکی کمک می کند. در ادامه مطلب به معرفی انواع روش های ترمیمی و زیبایی دندان می پردازیم.

انواع روش های ترمیم دندان ها

زمانی که فردی دندان های خود را از دست می دهد یا دندان هایش دچار آسیب می شود با شیوه های مختلفی می تواند به درمان آن ها بپردازد و جای آن ها را پر نماید. برخی از روش های ترمیم دندان و فک شامل ارتودنسی، ایمپلنت دندان و پروتز دندان است. در ادامه هر روش را جداگانه توضیح می دهیم.

ارتودنسی چیست؟

ارتودنسی نوعی درمان و اصلاح برای صاف و مرتب کردن دندان ها و مشکلات نامناسب بودن سطح تماس دندان های بالا و پایین با یکدیگر است. برای درمان با این روش که یک روش اصلاحی به شمار می رود وسیله ای به نام ارتودنسی را داخل دهان جایگذاری می کنند تا فک ها و دندان ها در موقعیت منظم خود قرار بگیرند.

توصیه می شود که ارتودنسی در سنین پایین تر (کودکی) انجام شود، تا از ناهنجاری های بیشتر دندان و فک جلوگیری شود. راضی کردن کودکان برای مراجعه به دندانپزشکی کار دشواری است، زیرا کودکان معمولا از وسایل دندانپزشکی واهمه دارند، پس پیدا کردن بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان از مهمترین اقدامات برای مراجعه به کلینیک ارتودنسی است.

از آن جایی که فرایند ارتودنسی هزینه بر و زمان بر است وسواس برای انتخاب متخصص ارتودنسی امری طبیعی است. یک متخصص ارتودنسی خوب درمان ناهنجاری های دندانی فکی را مانند بی نظمی دندان ها، اصلاح فاصله آن ها، اصلاح مشکلات بایت، نهفتگی دندان ها، مشکلات فک بالا و پایین و سایر مشکلات دیگر را به کمک تجربه خود تشخیص و با تکنولوژی های پیشرفته روز دنیا در کلینیک ارتودنسی درمان می کند.

هزینه ارتودنسی چقدر است؟

هزینه ارتودنسی به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی توان به طور دقیق آن را محاسبه کرد؛ زیرا عوامل متعددی می تواند در قیمت نهایی آن تاثیرگذار باشند. برخی از این عوامل شامل موارد زیر می باشند:

  • تخصص دندانپزشک
  • سن بیمار
  • نوع روش درمانی
  • مدت زمان درمان
  • هزینه های جانبی
  • بیماری های دهان و دندان

در جدول زیر تعرفه های خدمات ارتودنسی و حدود قیمتی آن آورده شده است:

نوع درمان شروع قیمت به تومان
ارتودنسی ثابت تک فک ۸.۰۰۰.۰۰۰ تومان
ارتودنسی ثابت دو فک ۱۶.۰۰۰.۰۰۰۰ تومان
ارتودنسی متحرک فانکشنال همراه با ثابت ۱۷.۰۰۰.۰۰۰ تومان
ارتودنسی متحرک تک فک (کودکان) ۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت یا کاشت دندان یکی دیگر از روش های پر کردن جای خالی دندان های از دست رفته است. این روش یکی از روش های پر هزینه و دائمی برای تنظیم و زیبایی فک است. به همین علت مراجعه به کلینیک ایمپلنت تخصصی و انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت بسیار حائز اهمیت است.

بسیاری از افراد با گذشت زمان بنا به دلایل متعددی همچون پیری، کشیدن دندان و غیره دندان های خود را از دست می دهند. این موضوع علاوه بر این که باعث ایجاد مشکل در ظاهر و طرح لبخند آن ها می شود، می تواند در نحوه جویدن و غذا خوردن تاثیر منفی بگذارد.

افراد زیادی به دنبال یک روش دائمی برای باز یافتن زیبایی دندان هایشان هستند. تا چند سال گذشته انجام پروتز دندان متحرک (دندان مصنوعی) بسیار رواج داشت. مشکلاتی که این روش ایجاد می کرد سبب شد که روش مناسب تری به نام ایمپلنت جایگزین آن شود.

ایمپلنت دندان روشی است دائمی برای دندان های از دست رفته است و خوشبختانه امروزه با روش های جدید ایمپلنت دندان افراد دیگر دغدغه از دست دادن دندان های خود را ندارند و کمتر از قبل به سراغ دندان های مصنوعی می روند.

قرار دادن ایمپلنت در دهان هیچ مشکلی را برای استفاده کننده به وجود نمی آورد و فرد به می تواند تا آخر عمر بدون هیچ گونه مشکلی از آن ها استفاده کند؛ اما هزینه ایمپلنت دندان نسبت به سایر روش ها زیاد است.

هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟

فرایند انجام ایمپلنت شامل معاینه دهان و دندان، اشعه ایکس پانورامیک، سی تی اسکن، کشیدن دندان، پیوند استخوان و جراحی سینوس لیف می باشد که تمامی این عوامل بر قیمت نهایی ایمپلنت تاثیر می گذارد. ناگفته نماند که میزان تخصص پزشک معالج، نوع جنس مورد استفاده برای ایمپلنت، تعداد ایمپلنت و نوع جراحی هم بر هزینه ایمپلنت تاثیرگذار است.

هزینه ۱ واحد ایمپلنت دندان در بهترین کلینیک دندانپزشکی به طور میانگین بین ۳ تا ۵ میلیون است در حالی که هزینه کامل ایمپلنت دندان برای کسانی که تمام دندان های خود را از دست داده اند متفاوت است. در ادامه یک جدول قیمت حدودی و هزینه جدا از ایمپلنت آورده شده است:

قیمت ایمپلنت دندان + جراحی سینوس لیف باز ۵,۵۰۰,۰۰۰  تا  ۷,۵۰۰,۰۰۰ تومان
هزینه ایمپلنت دندان + جراحی سینوس لیفت بسته ۴,۲۰۰,۰۰۰  تا  ۶,۲۰۰,۰۰۰ تومان
قیمت کاشت دندان + پیوند استخوان ۵,۰۰۰,۰۰۰  تا  ۶,۵۰۰,۰۰۰ تومان
تعرفه ایمپلنت دندان + پیوند استخوان + لیفت سینوس حداقل ۵,۵۰۰,۰۰۰  تا  ۷,۵۰۰,۰۰۰ تومان

جمع بندی

در چند دهه اخیر خدمات زیبایی دندان مانند لمینت دندان، ایمپلنت دندان،روکش دندان، ارتودنسی و غیره بسیار محبوب شده است و به طور کلی اصلاح طرح لبخند با استقبال زیادی از سوی مردم مواجه شده است.

هر کدام از این خدمات عوارض خاص خود را دارند که باید با توجه به روش انتخابی و میزان آسیب مدیریت شوند. بنابراین مشاوره با متخصص اولین و مهمترین قدم در هنگام بروز این عوارض و افزایش شدت آن است. امیدواریم این مقاله از ویکی درمان (https://wikidarman.com) جامع ترین مجله زیبایی سلامت ایران برای شما مفید بوده باشد.

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس