توهین به قهرمانان و هنرمندان ملی به بهانه آزادی بیان

farhangnews_110997-313186-1421911994
جمعی از ورزشکاران و قهرمانان ورزشی در حالی امروز، اول بهمن ۹۳ به دیدار مقام معظم رهبری رفتند که بار دیگر عرض ارادت برخی چهره های شاخص دنیای پهلوانی و قهرمانی ورزش به رهبر معظم انقلاب، حال عده ای را ناخوش کرد!
جمعی از اهالی ورزش و قهرمانان ورزشی روز چهارشنبه یکم بهمن ماه ۱۳۹۳ در حسینیه امام خمینی(ره) به دیدار مقام معظم رهبری رفتند. تنها چند ساعت پس از این دیدار بود که سید محمد موسوی عراقی بهترین مدافع حال حاضر والیبال جهان با انتشار پستی در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت:
“دیدار با رهبر معظم انقلاب. من که خیلی دوست داشتم. وقتی ایشونو دیدم چهرشون حس عجیبی به آدم میده ولی حیف که نشد از نزدیک با ایشون صحبت کنیم :(“

همین چند جمله کافی بود تا بار دیگر شاهد هتاکی به یک چهره مشهور به واسطه عرض ارادت و ابراز علاقه به رهبر انقلاب باشیم. پس از آنکه سید محمد موسوی این چند جمله را در اینستاگرام منتشر کرد، عده ای معلوم الحال اقدام به هتک حرمت و اهانت به این ملی پوش والیبال کشورمان کردند.
همانهایی که تا چند روز قبل از موسوی به عنوان یک قهرمان ملی نام می بردند به یکبار تغییر موضع داده و از این پست فرصتی برای عقده گشایی های سیاسی خود ساختند.
 farhangnews_110997-313186-1421911994
البته موسوی نیز در این بین تنها نبود و در بین هزاران نظری که روانه پست موسوی شد، نظر هایی نیز در حمایت از این قهرمان ورزشی به چشم می خورد اما نکته ای که مهم و قابل تامل است، این است که چرا مدعیان روشنفکری تاب تحمل نظر مخالف خود را ندارند؟!
البته سید محمد موسوی نسبت به این توهین ساکت ننشت و تنها چند ساعت بعد با انتشار پستی دیگر نوشت: «قابل توجه دوستانی که پست قبلی منو پاچه خواری یا نسبت به طرز تربیت خودشون یه چیز دیگه میگن می خوام بگم کاری به عزیزانی که از این جور پست‌ها یا مصاحبه‌ها می کنن و یه چیزایی گیرشون میاد ندارم. از اول زندگیم رو پای خودم وایستادمو نون بازومو خوردم و از این به بعدم همینطور خواهد بود. مطمئن باشید این پست صرفا احساس خودم بود و اصلا از کاری که کردم پشیمون نیستم و خدارو شکر می کنم که نیازی به چیزی ندارم که بخواد از این حرفا گیرم بیاد. اوناییم که کارشون قضاوته زودو شایعه پراکنیه بیشتر فکر کنن»
به نظر می رسید این حرف های موسوی به مثابه اتمام حجتی با افرادی باشد که او را در اینستاگرام فالوو کرده اند اما حتی صراحت لهجه موسوی با مخاطبانش هم نتوانست جلوی عقده گشایی برخی افراد را بگیرد تا جائیکه توهین ها به چهره معروف والیبال کشورمان ادامه یافت.
سید محمد موسوی که به شدت از از این توهین ها عصبانی بود، این بار با انتشار سومین پست متوالی در عرض چند ساعت با صراحت بیشتری با منتقدینش حرف می زند:
«من آدمیم که همه چیز زندگیم رو احساستمه و چیزی که حس می کنم با طرفدارا شیر می کنم. من کنسر میرم، عروسی می رم، محک می رم و از همه پست گذاشتمو همیشه کسانی هستن که مخالفن. اینم یکی از جاهاییه که رفتم. دوست داشتم که رفتم. خواهر و برادر من که مخالفی حق توهین به نظرات من ندارید فقط می تونید نظرتونو بگید. به امید روزی که فرهنگ استفاده از فضای مجازی رو پیدا کنیم. یا حق»
هرچند موسوی امروز به شدت از توهین برخی مدعیان روشنفکری که اتفاقا با شعار آزادی بیان در کوچه پس کوچه های فضای مجازی هم پرسه می زنند، دلخور و ناراحت شده است، اما سابقه تاریخی بخوبی نشان می دهد که این اتفاق در گذشته نیز اتفاق افتاده و چند سال قبل برخی هنرمندان که در حسینیه امام خمینی به دیدار رهبر انقلاب رفته بودند، مورد لطف و عنایت همین روشنفکران و رسانه های بیگانه قرار گرفته بودند.
?????? ???????? ????? ???????? ????????
رسانه هایی که پیش از این هنرمندان حاضر در دیدار با مقام معظم رهبری را خائن و مزدور خوانده بودند. برخوردی که این رسانه و کاربران با خانم چرخنده داشتند تا عکس العمل هایی که در مقابل هدیه مدال های طلای بانوان ورزشکار به امام خامنه ای داشتند قسمتی دیگر از این سابقه سیاه است.
به نظر می رسد در روزهایی که حالا عده ای بر طبل روشنفکری می کوبند و مدام شعار “آزادی بیان” سر می دهند، این اتفاق برای مدافع بلند قامت تیم ملی والیبال کشورمان، سند محکم دیگری باشد بر این فرضیه که مدعیان روشنفکری هنوز فاصله زیادی از ادعا تا عمل دارند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس