احکام خوردن گوشت خرگوش چیست؟

احکام گوشت خرگوش

در این مطلب قصد داریم تا حکم خوردن گوشت خرگوش از نگاه علمای دینی و مراجع را بررسی کنیم. با ما در ادامه ی مطلب همراه باشید.

بررسی احکام خوردن گوشت خرگوش از نگاه مراجع دینی

در ادامه نظر دو آیت الله در این خصوص را بررسی خواهیم کرد. با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

آیت الله سیستانی:

بنا بر فتوای همه مراجع تقلید شیعه، خوردن گوشت انواع خرگوش (چه سم دار چه بی سم- چه نر و چه ماده) حرام است. این فتوا بر اساس روایاتی است که خوردن گوشت خرگوش را جایز ندانسته اند. بنابراین؛ این حکم فرمان خدا است و فرمان خدا تنها از آن جهت که امر او است باید اطاعت شود، نه از آن جهت که ما علم به مصلحت و حکمت های آن داشته باشیم.

البته ما معتقدیم که خداوند حکیم است و همه اوامر و نواهی او بر اساس مصالح و منافع بندگان است و لو اینکه ما فعلاً از فلسفه حرمت آن آگاهی نداشته باشیم. البته در روایاتی به فلسفه این حرمت، اشاراتی شده همانند اینکه این حیوان از جمله حیوانات مسخ شده است و غیره که در پاسخ تفصیلی اشاره می شود.

آیت الله بهجت (ره):

در میان عوام مشهور است که دو نوع خرگوش وجود دارد. نوعى از آن حلال گوشت و نوع دیگرش حرام گوشت مى باشد. خرگوش حرام گوشت است مطلقا

بررسی حکم پوشت خرگوش:

در کتاب ها نوشته شده که گوشت حیواناتی که خونشان جهنده است و حیواناتی که گوشت خوار هستند حرام می باشد.خرگوش نه خونش جهنده است و نه گوشت خوار می باشد، پس علت حرمت آن چیست؟

حرام بودن گوشت خرگوش به خصوص در روایات اسلامی وارده شده است بعلاوه ظاهرا خون آن جهنده می باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس