ذکر های روز های هفته و فواید خواندن آن

اذکار روز های هفته از سوی ائمه اطهار و بزرگان دین و پیامبران بارها توصیه شده است. در ادامه، اذکار روزهای هفته را به همراه فواید قرائت هر یک بیان خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

امام صادق علیه السّلام فرمود: «در روز پنجشنبه هنگام ظهر غسل کن و سجاده‎ات را آماده کرده و چهار رکعت نماز بخوان و بعد از حمد ۱۰ بار سوره قدر را بخوان و سپس ۱۰۰ مرتبه بگو: «اللّهم صل علی محمد و آله محمد و…»

بنابراین، کسی که مشغول ذکر چه به ترتیب مورد نظر و یا به هر گونه‎ای دیگر  باشد از ثواب فراوانی برخوردار می‎شود. در هر زمان و مکان و با هر زبانی می­ توان ذکر گفت.

بهتر است ذکرهای هر روز هفته، روزی ۱۰۰ مرتبه خوانده شود.

ذکر روز شنبه : یا رب العالمین

ذکر روز شنبه موجب بی نیازی می شود

ذکر روز شنبه به اسم رسول خدا (ص) است. روایت شده که در این روز زیارت حضرت رسول الله (ص) خوانده شود که خواندنش موجب بی‌نیازی می‌شود.


ذکر روز یکشنبه: یا ذالجلال والاکرام

ذکر روز یک شنبه موجب فتح و نصرت می شود

ذکر روز یکشنبه به اسم امیرالمومنین علیه‌السلام و حضرت زهرا (س) است. روایت شده که در این روز زیارت حضرت امیرالمؤمنین (ع) و زیارت حضرت زهرا (س) خوانده شود که خواندن آن موجب فتح و نصرت می‌شود.


ذکر روز دوشنبه: یا قاضی الحاجات

ذکر روز دو شنبه موجب کثرت مال می شود

ذکر روز دوشنبه به اسم امام حسن و امام حسین علیهما السلام است. روایت شده در این روز زیارت آن دو بزرگوار خوانده شود که خواندن آن موجب کثرت مال می‌شود.


ذکر روز سه شنبه: یا ارحم الراحمین

ذکر روز سه شنبه موجب روا شدن حاجات می شود

ذکر روز سه‌شنبه به اسم علی‌ بن‌ الحسین و محمد بن علی و جعفر بن محمد علیهم السلام است. روایت شده در این روز زیارت سه امام خوانده شود که خواندن آن موجب روا شدن حاجات می‌شود.


ذکر روز چهارشنبه : یا حی یا قیوم

ذکر روز چهار شنبه موجب عزت دائمی می شود

ذکر روز چهارشنبه به اسم موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد علیهم ‌السلام است. روایت شده در این روز زیارت چهار امام خوانده شود که خواندن آن موجب عزت دائمی می‌شود.


ذکر روز پنجشنبه: لا اله الا الله الملک الحق المبین

ذکر روز پنج شنبه موجب رزق و روزی می شود

ذکر روز پنجشنبه به اسم امام حسن عسکری (ع) است. روایت شده در این روز زیارت امام حسن عسکری (ع) خوانده شود که خواندن آن موجب رزق و روزی می‌شود.


ذکر روز جمعه : اللهم صل علی محمد و ال محمد

ذکر روز جمعه موجب عزیز شدن می شود

ذکر روز جمعه موجب عزیز شدن می شود؛ روایت شده که در این روز زیارت امام زمان (عج) خوانده شود.

اذکار روز های هفته

مطالب مرتبط

۲ دیدگاه‌

  1. رومینا گفت:

    خوندن ذکر روز های هفته به آدم آرامش میده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس